Las Mexicanas - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Sophie Schouten - WaarBenJij.nu Las Mexicanas - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Sophie Schouten - WaarBenJij.nu

Las Mexicanas

Blijf op de hoogte en volg Sophie

19 Februari 2015 | Spanje, Zaragoza

Lieve Jade en Merel,

Ik ben een beetje moe. Vanochtend om 9uur kwam Victoria haar vriend aan op het vliegveld van Barcelona en Vicky zou hem ophalen met de trein. Maar ze durfde eigenlijk niet alleen met de taxi, dus ik ben samen met haar om 4u opgestaan. Nou is dat normaal geen probleem maar als je pas om half3 in slaap valt is het zwaar. Ik heb haar naar het station gebracht en heb daarna zelf weer de taxi naar huis gepakt.

Vorige week had ik al carnaval met hen gevierd, maar vandaag zijn ze blijven eten. De Mexicanen. Mijn Mexicaanse huisgenootje heeft 3 Mexicaanse meisjes gevonden en we kunnen spreken van een aanwinst. Alejandra, Eveline (Avenline?) en Jimena. Ze beseffen zelf gelukkig ook dat deze namen veel te lang zijn om steeds uit te spreken, dus we hebben Ale Jime en Eveline. Alle J's in dit land spreek je trouwens uit als G's en alle V's als zachte B's. Even wennen maar wel heel leuk. Ik ben blij dat ik eindelijk aardige mensen gevonden heb.
Ik had Carla (huisgenoot) gevraagd of ze thuis kwam eten, wat ze nog niet zeker wist want haar Italiaanse scharrel zou ook komen en dan kon ze misschien beter met hem eten o.i.d. Dus toen had ik de Mexicanen gevraagd en twee wilden wel mee eten, en uiteindelijk Carla zelf ook. Het is heel leuk als mensen van een totaal andere cultuur, die heel goed kunnen koken, zeggen dat ze jouw eten lekker vinden. Mooi compliment om te krijgen.

Voordat ik naar Nederland kwam had ik eigenlijk nog 1 toets moeten maken, wat ik niet gedaan heb. Ik heb een Learning Agreement, hierop staan mijn vakken + credits aangegeven, dat nou niet ondertekend kan worden (dus dan krijg ik mijn punten van Spanje niet bijgeschreven in Nederland) omdat ik die ene toets mis. Met als gevolg dat ik, HELAAS, volgende maand terug moet komen naar Nederland om dat Spaans mondeling te herkansen. Stiekem vind ik het wel fijn. Ik heb mijn Mexicaanse huisgenoot uitgenodigd mee te gaan naar Nederland, uit eigenbelang zodat ik met haar mijn Spaanse dialoog kan doen, maar ook zodat zij Nederland kan ontdekken. Ik ga proberen de afspraak in te plannen wanneer ik hier in Spanje vakantie heb, mijn vakantie en de Nederlandse lopen namelijk niet gelijk.

Morgen, of eigenlijk vandaag, moet ik mijn vakken doorgeven. Ik weet nog niet precies welke ik wil, dus ik moet zo me er maar eens goed in verdiepen. Morgen ga ik ook afspreken met 2 Spaanse klasgenootjes; Pilar en Marta. Pilar is een typische naam uit Zaragoza. "Nuestra Señora del Pilar (Our Lady of the Pillar), the name given to the Blessed Virgin Mary for her appearance in Spain, where she is commonly depicted as standing on top of a pillar". Daarnaast is het volgens mij ook de beschermheilige van de stad, er zijn ook kerken met haar naam. In ieder geval eentje.

Ondanks dat Carla momenteel dingen aan het doen is met Federico, de Italiaan, wat ik kan horen omdat haar kamer naast de mijne is .. en Vicky met haar vriend is, voel ik me vandaag even niet alleen. Ik heb een kalender ingesteld met daarop de datum dat ik waarschijnlijk naar huis kom voor een weekje en heb nu weer iets om naartoe te leven waar ik wel blij van word.

Ik had vandaag trouwens een minitest op school die ik volgens mij wel heb gehaald. Dat betekent dat ik nu een 0,1 op mijn toets heb. Maarja, alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Dikke kussen & ik mis julllie





  • 27 Februari 2015 - 17:17

    Caminofrans:

    Ola Sop :-)
    Maandag mocht ik na een week ziek zijn weer een dagje op de nierdialyse. Dit vond ik minder leuk omdat het ontzettend moeilijk is en alle apparaten in het Spaans zijn en er veel gewerkt wordt met bloed. Maar ik als verzorgende IG mag totaal niks met bloed doen. Maar hier wordt het van je verwacht. Dit aangegeven bij mijn Spaanse en Nederlandse begeleidsters en vanaf morgen mag ik alle dagen op afdeling 5. Hier liggen mensen met verschillende zorgvragen en het is de baby afdeling van het ziekenhuis. Geweldig wat ik hier allemaal mag doen en zien. Maar zie ook mindere dingen. De omgang met mensen is voor mij onwerkelijk. Niks zeggen en roepen. Een vrouw uit Engeland vertelde me dat ze het gesprek met de zorgverleners ontzettend mist. ik legde mijn hand op haar schouders en vertelde haar dat ze alles tegen mij mocht zeggen. wauw dat gezicht zal ik nooit meer vergeten.
    Gegroet,
    Caminofrans

Tags: mexicanas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

20 y/o - Dutch - European Studies student - currently living in Zaragoza, España

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 1008

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Spanish Adventure

Landen bezocht: