De eerste twee weken in Spanje - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Sophie Schouten - WaarBenJij.nu De eerste twee weken in Spanje - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Sophie Schouten - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Sophie

16 Februari 2015 | Spanje, Zaragoza

Lieve Jade en Merel,

Mijn eerste twee weken in Spanje zijn alweer voorbij. De supermarkt is gevonden, de universiteit al bezocht en de heimwee is al begonnen.

Ik had niet gedacht dat ik thuis zo erg zou missen. Mijn bed, mijn hond, mijn familie, mijn vriendinnen. Maar ook kleine dingetjes, zoals producten uit de Nederlandse supermarkten en het ritme dat ik thuis heb. Vooral de siesta die de Spanjaarden hier hebben vind ik super irritant. Ik irriteer me er echt dood aan dat ik nooit tussen 13:00 en 15:00 les heb en dat de kleinere winkels dan ook allemaal dicht zijn.

De mensen hier in Spanje, of in ieder geval mijn stad, zijn duidelijk geen blonde mensen gewend. Ik word hier aangestaard alsof ik een biefstukje ben en laatst zat er zelfs iemand gewoon aan mijn haar. Gelukkig schrikt het ze wel af als je in het Engels begint te praten. Dat kunnen ze hier namelijk niet. Niet in supermarkten, niet in kledingwinkels, niet in horecagelegenheden, niet in banken ... nergens. Mensen kijken vaak arrogant en mijn klasgenoten negeren me. Ik heb me nog nooit zo ongewenst gevoeld. Maarja, daar moet ik maar boven staan. Het is zoals het is. De internationale studenten zijn vaak wel aardig, maar ook dat is wennen. De Erasmus mensen hier zijn voornamelijk uit op sex en iedereen schijnt ook te denken dat ik daar ook op uit ben .. omdat ik een blondharige Nederlandse student ben. Heel fijn dus.

Erasmus organiseert wel leuke dingen, zoals etentjes en reisjes. Bijvoorbeeld een driedaags tripje voor Spanje met maar 59 busplekken wat na 3kwartier was uitverkocht. Ik weet niet wie hier precies heeft bedacht dingen zo te gaan regelen, maar die zat er flink naast. Alles hier is ongeorganiseerd, chaotisch en slecht voor elkaar. En het wil wat zeggen, als ik zoiets vind.

Mijn rooster heb ik nog niet, omdat ik nog niet precies weet welke vakken ik wil gaan volgen. De meeste lessen vinden plaats tussen 15:00 en 21:00 - iets wat ik in Nederland nog nooit heb gehad. Het kiezen van vakken is heel erg chaotisch omdat niemand ons duidelijk verteld waar we uit kunnen kiezen en omdat er veel overlap is tussen de roosters die ik in de school heb zien hangen.

Het wonen is verder wil prima. Ik woon midden in het centrum, 1 tramhalte van school en 2 van de winkels. De supermarkt is letterlijk om de hoek, de tram is aan het eind van mijn straat. Ik deel mijn appartement met 2 meisjes, 1 is mijn Nederlandse vriendinnetje Victoria en de andere is een Mexicaans meisje Carla. We doen wel dingen samen, zoals koken, maar stalken elkaar (gelukkig) niet.

Spaanse mannen zijn overigens niet aantrekkelijk. Spaanse studenten zijn echt onverzorgd. Ik geloof niet dat ik ooit zo blij was, toen ik afgelopen week 2 blond harige - sneakerdragende - jongens mijn klas in zag komen wandelen.

Hopelijk vind ik het over een tijdje leuker, en de mensen mij ook.

Hasta luego en veel liefs

Sophie

Tags: homesick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

20 y/o - Dutch - European Studies student - currently living in Zaragoza, España

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 1005

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Spanish Adventure

Landen bezocht: